POWIETRZE – czerwiec

Szkoła Podstawowa Nr 91 w Krakowie

Projekt Szkolny Ogród 4 żywiołów

Czerwiec to miesiąc podsumowań wspólnych działań podejmowanych w projekcie „Szkolny Ogród 4 Żywiołów”. Dzięki projektowi zyskaliśmy miejsce przyjazne do prowadzenia praktycznych zajęć przyrodniczych i kształtowania proekologicznych postaw.

Dziękujemy Radzie Rodziców, rodzicom pomagającym przy montażu sprzętu, nauczycielom zaangażowanym w organizację zajęć, uczniom za aktywny udział w konkursach, zajęciach warsztatowych, wycieczkach przyrodniczych. Żywimy nadzieję, że podejmowane aktywności przyczyniły się do zwrócenia uwagi młodzieży i społeczności lokalnej na konieczność ochrony przyrody w najbliższym otoczeniu. Zapraszamy nadal do współpracy i dbania o nasz wspólny zielony zakątek.

A.B

Fotorelacja: żródło: GAZ-SYSTEM

 
 
Spacerem po „Szkolnym Ogrodzie 4 Żywiołów”, Pomyśl, Poszukaj, Odpowiedz!!!

W ostatnim tygodniu czerwca uczniowie klas starszych uczestniczyli w grze edukacyjnej zorganizowanej na terenie patio Spacerem po „SZKOLNYM OGRODZIE 4 ŻYWIOŁÓW” .
Celem wspólnej zabawy było podsumowanie projektu Szkolny Ogród Czterech Żywiołów.

Uczniowie po pobraniu karty z zadaniami, mieli odpowiedzieć na pytania dotyczące 4 żywiołów stosując się do zasady: POMYŚL, POSZUKAJ, ODPOWIEDZ!. Wiadomości i ciekawostki dotyczące wody, ziemi, ognia i powietrza były umieszczone na terenie szkolnego patio. Na koniec uczniowie wzięli udział w losowaniu nagród. Dziękujemy za udział w zabawie i zapraszamy do wspólnego tworzenia i dbania o Szkolny Ogród 4 Żywiołów.

Gra terenowa 06 (9)Gra terenowa 06 (14)

Gra "Spacerkiem po SO4Ż""

Gra terenowa

Gra terenowa

 

 
 
Warsztaty w Symbiozie                                                    17.06.2021r.

W dniach 15 i 16 czerwca klasy 5 w ramach projektu Szkolny Ogród 4 Żywiołów miały okazję i przyjemność brać udział w warsztatach ekologiczno-przyrodniczych w Centrum Edukacji Ekologicznej „Symbioza” w Lasku Wolskim.

 Temat zajęć: Dlaczego ptaki latają, gatunki ptaków w naszych parkach i lasach.

Uczniowie sprawdzali i poszerzali swoja wiedzę przyrodniczą, bawili się, twórczo pracowali oraz spacerowali po lesie. Zajęcia w Symbiozie odbywały się w trzech warsztatach. Najpierw uczniowie odkrywali tajniki przyrody z borsukiem, który opowiadał o lesie, swoim życiu oraz innych zwierzęcych przyjaciół. Zwiedzali bardzo ciekawą, multimedialną stałą ekspozycję i sprawdzali swoją wiedzę przyrodniczą. Następnie wyruszyli na spacer po lesie, który połączony był z ciekawymi ćwiczeniami, obserwowaniem i badaniem przyrody, słuchaniem odgłosów, dźwięków, wąchaniem zapachów lasu. Na koniec były przygotowane zajęcia plastyczne. Dzieci słuchały, rozpoznawały różne odgłosy, dźwięki ptaków a w międzyczasie tworzyły prace plastyczne -własnego ptaszka-sowę. Zajęcia bardzo podobały się uczniom. Piękna, letnia pogoda pozwoliła wspaniale skorzystać z zajęć w plenerze, usłyszeć i dotknąć natury. Była to niezapomniana lekcja przyrody w Symbiozie.

Alina Zachwieja

Projekt jest realizowany dzięki grantowi finansowemu z Funduszu Naturalnej Energii. Organizatorem konkursu jest Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A., a Partnerem Konkursu jest Fundacja „Za górami, za lasami”.
Baner akcji
 
Czwartoklasiści na karuzeli fizyka                                       17.06.2021r.

Jednym z ciekawszych miejsc do zwiedzania z kolegami z klasy jest Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie. I właśnie tam wybrali się uczniowie klas czwartych z naszej szkoły tuż po zakończeniu okresu nauki zdalnej w czerwcu 2021 roku.

Czego tu nie ma? Są instalacje objaśniające zjawiska z zakresu mechaniki, akustyki czy optyki, jest model Układu Słonecznego. Jest także żyroskop, czyli urządzenie, które wykorzystują piloci i kosmonauci w czasie swoich treningów. To tu można się dowiedzieć, co to jest kołyska Newtona oraz co się dzieje, kiedy idziemy wzdłuż obwodu nieruchomej karuzeli fizyka. Wszystkie obiekty usytuowane są w otoczeniu roślin. Daje to okazję do rozmawiania z nastolatkami o wrzosach, różanecznikach i liliowcu ogrodowym.

W Ogrodzie Doświadczeń testowaliśmy, czy jesteśmy w stanie pokonać nasz lęk wysokości – oczywiście ci, którzy go mają … By się nieco ochłodzić smakowaliśmy mini melts, czyli najzimniejsze lody na świecie, które powstają w temperaturze – 197° Celsjusza. To była bardzo udana wycieczka.

Tekst: Urszula Drajewicz

« z 3 »

Projekt jest realizowany dzięki grantowi finansowemu z Funduszu Naturalnej Energii. Organizatorem konkursu jest Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A., a Partnerem Konkursu jest Fundacja „Za górami, za lasami”.

Baner akcji

Pin It on Pinterest