Doświadczalna lekcja chemii – „Słodka tęcza w probówce” 🌈⚗️

Szkoła Podstawowa nr 91 im. Janusza Kusocińskiego w Krakowie

Doświadczalna lekcja chemii – „Słodka tęcza w probówce” 🌈⚗️

Podczas ostatnich zajęć z chemii uczniowie mieli okazję przekonać się, że nauka może być nie tylko ciekawa, ale i kolorowa! W ramach lekcji doświadczalnej samodzielnie wykonali doświadczenie „Słodka tęcza w probówce”, dzięki któremu w praktyce zastosowali pojęcie gęstości.

Wykorzystując roztwory cukru o różnym stężeniu i barwniki, uczniowie stworzyli efektowną, wielobarwną tęczę w probówce. Każda warstwa cieczy miała inną gęstość, co pozwoliło na ich uporządkowanie w piękne, kolorowe pasma.

Zajęcia pozwoliły uczniom lepiej zrozumieć, jak gęstość wpływa na zachowanie substancji w mieszaninach oraz jak teoria łączy się z praktyką. Była to również doskonała okazja do rozwijania umiejętności obserwacji, wnioskowania i pracy laboratoryjnej.

Pin It on Pinterest